Cooplink Forums Rechtsvorm en regelgeving huurcontract wordt beindigd

Weergave van 1 genest reactie
  • Auteur
      Hooi1236
      Bijdrager

<div dir=”auto” style=”color: #222222; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: small;”>Mijn vast huurcontract wordt beindigd op grond van dringend eigen gebruik, renovatie die zonder beëindig van huur niet mogelijk is.</div>
      <div dir=”auto” style=”color: #222222; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: small;”>Mijn huis heeft geen acute renovatie nodig, energieklasse c zonder onderliggende problemen. Ze geven aan dat ze vanwege omliggende grond willen verdichten. Mijn huis willen ze dus slopen en daar appartementen op bouwen. De renovatie zou bestaan uit aanpassen gevel en zonnepanelen.  Het lijkt mij dat dit geen dringend eigen gebruik is, en zodoende mijn huurcontract niet beeindigd mag worden..klopt dit?</div>

Warren van Hoof
      Bijdrager

Om goed advies te kunnen geven bij dit soort vraagstukken is eigenlijk meer informatie nodig. Ik vraag me daarnaast af of Cooplink het platform is waar je deze vraag het beste kan stellen. Cooplink is er specifiek voor wooncoöperaties. Bij een wooncoöperatie nemen bewoners gezamenlijk verantwoordelijkheid over hun huisvesting. Uit je bericht lijkt het hier om een individueel geval te gaan (mogelijk als huurder van een woningcorporatie). In dat geval zou ik met je vraag contact opnemen met het juridisch loket, de woonbond en/of je lokale huurdersorganisatie/bewonerscommissie.

Weergave van 1 genest reactie
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.