Cooplink Forums Interne organisatie en beheer Sociocratie (methode voor besluitvorming)

Weergave van 3 geneste reacties
  • Auteur
      LauravH
      Bijdrager

Het kwam in de ALV al even zijdelings aan de orde: de sociocratische kringorganisatiemethode (SKM). Ik ben benieuwd welke initiatieven daar nog meer mee werken of willen gaan werken.

Ik wil me er graag wat verder in bekwamen, omdat het ook voor mijn werk in de medezeggenschap wel interessant is. En het lijkt me interessant om ervaringen in wooninitiatieven uit te wisselen.

Yvonne van Zoest
      Bijdrager

Hoi Laura,

Bij Eikpunt werken we niet met sociocratie maar met de Gedragen besluitvorming. Misschien leuk om uit te wisselen en over de voor- en nadelen van beide methoden?

Groet, Yvonne

Peter Bakker
      Sleutelbeheerder

Ha Laura,
      Centraal Wonen de Pionier in Vlaardingen was sociocratisch georganiseerd. Helaas is deze woongemeenschap twee of drie jaar geleden opgeheven.
      Overigens ken ik wel iemand die daar heeft gewoond en heel actief is geweest.
      Groet, Peter

Hoi Laura en Yvonne,

Op de wiki staat ook het onderwerp sociocratie. Wellicht kunnen jullie daar de documenten waar jullie mee werken erop zetten of kan dat ook hier in het forum. Want ik ben wel wel benieuwd Yvonne hoe jullie in het Eikpunt ermee werken. Is dat vastgelegd in een of ander document?

Weergave van 3 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.